Zgłoszenie numeru PESEL do CEIDG – czas do 19 maja. Firmy mają czas do soboty, inaczej zostaną automatycznie wykreślone z ewidencji.
- Szczegóły
Obowiązek zgłoszenia numeru PESEL do CEIDG wprowadziła nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która weszła w życie 19 maja 2016 roku. Dała na to dwa lata pod rygorem automatycznego wykreślenia z CEIDG.
Dotyczy to firm zarejestrowanych przed 2011 rokiem, bo wtedy powstała Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej, która już takie dane zbierała właśnie od 2011.
Wszyscy przedsiębiorcy, którzy zarejestrowali działalność po 1 stycznia 2012 r. lub dokonali od tego czasu jakichkolwiek zmian w swoim wpisie, posiadają w bazie numer PESEL. System informatyczny CEIDG nie dopuszcza do wprowadzania zmian we wpisie przedsiębiorcy bez numeru PESEL. Zatem jeśli przedsiębiorca od 2012 r. dokonywał jakiejkolwiek zmiany w swoim wpisie w CEIDG (rejestrował się, dodawał kod PKD, zmieniał adres, zawieszał działalność), to jego wpis musi zawierać numer PESEL.
Źródło: Strefa Biznesu Gazeta Pomorska