Rozpoczynamy projekt współpracy MARLO
W dniu 22 września 2020 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Szlakiem Granitu” podpisało wraz z partnerami umowę na realizację projektu współpracy „Marki Lokalne Dolnego Śląska - tworzone z pasją” o akronimie MARLO. W imieniu LGD „Szlakiem Granitu”
umowę podpisał Krystian Ulbin – Prezes Zarządu.
Projekt będzie realizowany przez 7 LGD z województwa dolnośląskiego:
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Szlakiem Granitu",
- Lokalną Grupę Działania Partnerstwo Ducha Gór,
- Lokalną Grupę Działania Kwiat Lnu,
- Lokalną Grupę Działania "Kraina Łęgów Odrzańskich",
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania "Wrzosowa Kraina",
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dobra Widawa,
- Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie".
Cel projektu współpracy:
Zwiększenie wsparcia rozwoju zielonej turystyki Dolnego Śląska poprzez wzmocnienie i promocję lokalnych produktów i usług objętych markami lokalnymi 7-miu partnerów.
Opis zadań Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Szlakiem Granitu”:
Warsztaty dotyczące brandingu marki w tym tworzenie etykiet.Warsztaty skierowane są dla lokalnych producentów, dotyczyć będą podniesienia wiedzy i kompetencji w zakresie kreowania wizerunku marki, sporządzania etykiet i opisów zgodnie z przepisami.
Warsztaty rękodzielnicze - stare tradycje, nowoczesny design, mające na celu zaprezentować przykłady nowoczesnych narzędzi tworzenia i promowania tradycyjnych produktów lokalnych, form tkactwa, rzeźby, ceramiki, rękodzieła cukiernictwa. Warsztat skierowany jest do lokalnych rękodzielników i edukatorów.
Gablota z produktami lokalnymi oraz oznaczeniem.Gabloty będą umieszczone w każdej z 7 gmin partnerstwa LGD. Ósma gablota będzie znajdować się w siedzibie LGD. Gabloty z wyposażeniem będą promować lokalne produkty obszaru LGD. Będą wsparciem dla lokalnych producentów a także będą budować wspólną markę obszaru LGD, który jest bogaty w różnorodne produkty.
Gadżetybędą niezbędne do promowania produktów lokalnych LGD, będą zawierać loga projektu. Gadżety będą promować ideę tworzenia marki lokalnej jako początek budowania wspólnej strategii promocyjnej.
Konferencja promująca produkty lokalne "Granitowego Szlaku"mająca na celu wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami. W konferencji wezmą udział m.in. lokalni producenci. Zostaną zaprezentowane efekty przeprowadzonych działań w trakcie warsztatów organizowanych w ramach projektu.
Docelowe grupy podmiotów projektu
Projekt jest skierowany do turystów i mieszkańców.
Wszystkich chętnych lokalnych producentów, wytwórców, rzemieślników z terenu LGD „Szlakiem Granitu” zachęcamy do współpracy oraz czynnego udziału w projekcie MARLO. Zapraszamy do kontaktu!